Petkom navečer, bez mrmljanja, dolaze na trening. Obično je u pitanju pet ili šest mladih između 15 i 19 godina koji se okupljaju i rade ono što većina njihovih vršnjaka najviše voli raditi u slobodno vrijeme: igrati videoigre.
U maloj sobi Jena eSports klub-a, postavljeno je pet laptopa za igranje. Ovdje, kao i u mnogim drugim sličnim klubovima diljem Njemačke, igra se “League of Legends” (LoL). Pet igrača čini momčad i boravi u online areni s fantazijskim avatarima, natječući se protiv drugih timova iz cijelog svijeta.
Svaki lik ima svoje specifične vještine, može dobro napadati ili primati udarce te obavlja posebne funkcije u timu. Cilj ovog brze igre je uništiti protivničku bazu. Jedna runda može trajati do pedeset minuta.
Timski duh, strategija i koncentracija su ključni za uspjeh u LoL-u. Danas igraju Johannes, Luca, Jamie, Yannick i Julia. Sjede koncentrirano ispred svojih monitora, klikćući mišem na protivnike ili ih napadajući s spektakularnim fantastičnim oružjem.
Prije igre, konzultirali su se na svom jeziku igre o taktici za tu rundu. “Ako se ne dogovorimo, nemamo šanse”, objašnjava petnaestogodišnji Johannes postupak.
“League of Legends” – Igra koja osvaja svijet
“League of Legends” postoji već 15 godina. Oko 100 milijuna ljudi igra ovu takozvanu multiplayer online battle arena računalnu igru. Zahvaljujući velikom broju obožavatelja i igrača, postala je popularna eSport disciplina, tj. sportsko natjecanje uz pomoć videoigara.
LoL je veliko ime u svijetu eSporta, s devet glavnih liga i brojnim regionalnim ligama. Turniri prate više od 100 milijuna gledatelja – najbolji igrači su obožavani ili mrženi, postaju pop zvijezde.
Sportsko natjecanje s mišem i tipkovnicom
Kao i svaki sport, mladi LoL igrači iz Jene imaju trenera. Waldemar Spengler se kreće gore-dolje dok je meč u tijeku, daje upute, savjetuje o napadima ili povlačenju.
Iako samo nekoliko zemalja stvarno priznaje eSport kao sport, Spengler nema sumnji: “Bitno je da je to digitalni momčadski sport. Morate reagirati na perspektive svojih suigrača. Također, što misli moj protivnik? Što mislim da on misli? I kako mogu to iskoristiti?”
Ovaj 36-godišnjak sam igra već mnogo godina i čak ima trenersku dozvolu za eSport.
Trener Spengler i njegov pedagoški koncept
Spengler svjesno povezuje videoigre s problemom ovisnosti o igrama. Studije pokazuju da tisuće njemačkih adolescenata pokazuju znakove ovisnosti tijekom igranja, posebno kod multiplayer uloga poput “World of Warcraft”.
Ali, djeca, tinejdžeri i sve više odraslih jednostavno igraju. Zato Spengler želi pronaći pozitivne aspekte igranja. Prema njegovom mišljenju, iskustvo zajedništva najbolje pomaže u borbi protiv ovisnosti.
Također, petnaestogodišnji Jannik ovog je večera ocijenio svoju motivaciju: “Radi se o igri u timu i povezanosti s prijateljima. Kada igrate s prijateljima, zabavno je. Kada pobijedite, imate zajedničko iskustvo.”
Pozitivni učinci eSporta
Po Spenglerovim riječima, igranje videoigara ima još jedan pozitivan učinak: poboljšava logičko razmišljanje, prostornu predodžbu, kognitivne procese prepoznavanja uzoraka i obradu informacija. Međutim, to ovisi o igri.
S podsmijehom Spengler citira studiju jednog online časopisa. Prema tome, igrači LoL-a imaju prosječni kvocijent inteligencije od 120,4. Na nižem kraju skale su igrači nogometnog simulatora FIFA 23 sa prosječnim IQ-om od pristojnih 89,8.
“Igranje s elementima igre”: Igranje za edukaciju
Spengler tvrdi da se koristeći elemente igre može poboljšati uspjeh u učenju drugih vještina. Tako nazivaju ovaj pristup “gamifikacijom”. Spengler je osnovao “Digital Inverted Gimnaziju” kako bi razvijao računalne igre koje će trenirati određene kognitivne, ali i emocionalne sposobnosti.
Popularne igre poput “Minecrafta”, “Typeracera” ili “Gartic Phone” već pokazuju učenje prostorne, senzomotoričke ili socijalne kompetencije.
51.000 eura od TV lutrije
Spengler također redovito trenira mlade sudionike u svom klubu. Želi da rastu kao sazrele i odgovorne osobe unutar zajednice. Kako je Deutsche Fernsehlotterie napisala o jenaeskom eSports klubu: “Sudionici uče kako se istaknuti pred drugima, donositi odluke, iz iskustva naučiti iz posljedica i suočiti se sa razočaranjem. Cilj je mladima približiti nove perspektive za mentalnu fitness putem njihovih igara i prenijeti važne vrijednosti poput pažljivosti, pouzdanosti, svjesnosti o okolišu i samopouzdanju”.
Spenglerov projekt Digital Inverted Gimnazium dobio je potporu od 51.000 eura od TV lutrije kako bi mladi iz Jene i dalje mogli igrati zajedno u nadziranoj okolini iduće godine.
Izvor: MDR (Olaf Nenninger)
Često postavljana pitanja (FAQ) na temelju glavnih tema i informacija iz članka:
1. Koje igre se obično igraju u eSports klubovima u Njemačkoj?
– U većini klubova u Njemačkoj, igra se “League of Legends” (LoL), multiplayer online battle arena računalna igra.
2. Kako su organizirane natjecateljske lige u “League of Legends”?
– “League of Legends” ima devet glavnih liga i brojne regionalne lige diljem svijeta.
3. Koja je uloga trenera u eSports klubovima?
– Trener pruža upute i savjete igračima tijekom mečeva, pomaže u taktici i strategiji.
4. Koje su pozitivne strane igranja videoigara prema treneru Waldemaru Spengleru?
– Igranje videoigara može poboljšati logičko razmišljanje, prostornu predodžbu, kognitivne procese prepoznavanja uzoraka i obradu informacija. Također, pomaže u razvoju zajedništva i povezanosti među igračima.
5. Što je gamifikacija i kako se primjenjuje u obrazovanju?
– Gamifikacija je pristup koji koristi elemente igre kako bi se poboljšao uspjeh u učenju drugih vještina. To znači da se računalne igre koriste za treniranje određenih kognitivnih i emocionalnih sposobnosti.
Definicije ključnih pojmova:
– eSports: sportsko natjecanje uz pomoć videoigara.
– multiplayer online battle arena (MOBA): žanr videoigara u kojem igrači kontroliraju likove koji se natječu protiv drugih igrača u areni.
– trener: osoba koja pruža upute i savjete igračima u eSports timu.
– gamifikacija: pristup koji koristi elemente igre kako bi se poboljšao uspjeh u učenju drugih vještina.
Predloženi povezani linkovi:
– League of Legends
– MDR (Izvor članka)