Vlada guvernera Billa Leeja traži opsežno izuzeće od zakona o javnim zapisima koje bi omogućilo tajnost bilo kakvih zapisa Državnog ureda za razvoj turizma Tennessee koji povjerenik odredi kao previše osjetljive da bi se objavile. Prijedlog zakona, HB1692 / SB 2093, razmatran je prvi put u potpododboru za javne usluge Doma zastupnika u utorak.
Predloženi zakon je modeliran prema sličnom izuzeću za Državni ured za ekonomski i zajednički razvoj Tennessee koji je usvojen 1988. Međutim, razlikuje se u trajanju tajnosti “osjetljivih” informacija. Ured za turizam mogao bi zadržati takve “osjetljive” zapise i informacije tajnima deset godina, dok ECD može držati svoje takozvane “osjetljive zapise” tajnima pet godina.
Druga razlika je definicija “osjetljivih” informacija. Iako su obje definicije široke i podložne tumačenju, definicija ureda za turizam čini se širom. Za ECD se osjetljive informacije definiraju kao informacije koje bi, ako se otkriju, “ozbiljno ometale sposobnost države da se natječe ili zaključuje sporazume ili ugovore o ekonomskom ili zajedničkom razvoju”. Za ured za turizam, osjetljive informacije se definiraju kao informacije koje bi “otkrivanje negativno utjecalo na mogućnost odjela da obavlja svoje zakonske funkcije.”
Kako izvješćuje članak, prijedlog novog izuzeća za razvoj turizma daje ovlast povjereniku odjela da odluči što je osjetljivo, samo uz “potvrdan sporazum” od Odvjetničkog ureda. Informacija bi se mogla zadržati tajnom od svih u javnosti, uključujući zakonodavce, i nejasno je mogu li odbori Opće skupštine prisiliti otkrivanje informacija ako usvoje ovo izuzeće.
Članak navodi da su kratkoročni mogući rezultati ovog izuzeća smanjenje transparentnosti i vidljivosti u radu ureda za turizam. Mnogo novca odjela, osim financiranja centara za posjetitelje, odlazi na marketinške napore i dodjele potpora lokalnim vladinim agencijama i turističkim organizacijama. Ugovori s lokalnom vladom vjerojatno bi ostali javni kao lokalni vladini zapisi, ali ostali ugovori mogli bi biti teže pregledani.
Trenutno su dostupni dokumenti o rezultatima marketinških napora odjela otvoreni za javnost. Međutim, ako zakon prođe, takve informacije mogle bi biti smatrane osjetljivima od strane povjerenika kao konkurentske informacije. Prijenos komunikacija i internih izvješća koja objašnjavaju razloge financiranja određenih projekata mogao bi biti povjerljiv. Ovim izuzećem, vidljivost u radu ureda za turizam znatno bi se smanjila.
S obzirom na širinu predloženog izuzeća i na to kako se izuzeće ECD-a koristi za blokiranje zahtjeva za javne zapise o kontroverznim pitanjima, nije nerealno predvidjeti da bi mnoge odluke ureda za turizam o načinu trošenja novca, posebno rezultati (ili nedostatak rezultata), brzo postale nedostupne javnosti.
Ovo izuzeće, kao i izuzeće ECD-a, daje ovlast povjereniku odjela da odluči što je osjetljivo, samo uz “potvrdan sporazum” od Odvjetničkog ureda. Sa stavovima Odvjetničkog ureda o zaštiti javnih zapisa u prošlosti, nije sigurno hoće li ta institucija učinkovito zagovarati njihovo objavljivanje.
Guvernerov prijedlog zakona omogućava tajnost zapisa o turizmu
Vlada guvernera Billa Leeja traži opsežno izuzeće od zakona o javnim zapisima koje bi omogućilo tajnost bilo kakvih zapisa Državnog ureda za razvoj turizma Tennessee koji povjerenik odredi kao previše osjetljive da bi se objavile. Prijedlog zakona, HB1692 / SB 2093, razmatran je prvi put u potpododboru za javne usluge Doma zastupnika u utorak.
Predloženi zakon je modeliran prema sličnom izuzeću za Državni ured za ekonomski i zajednički razvoj Tennessee koji je usvojen 1988. Međutim, razlikuje se u trajanju tajnosti “osjetljivih” informacija. Ured za turizam mogao bi zadržati takve “osjetljive” zapise i informacije tajnima deset godina, dok ECD može držati svoje takozvane “osjetljive zapise” tajnima pet godina.
Druga razlika je definicija “osjetljivih” informacija. Iako su obje definicije široke i podložne tumačenju, definicija ureda za turizam čini se širom. Za ECD se osjetljive informacije definiraju kao informacije koje bi, ako se otkriju, “ozbiljno ometale sposobnost države da se natječe ili zaključuje sporazume ili ugovore o ekonomskom ili zajedničkom razvoju”. Za ured za turizam, osjetljive informacije se definiraju kao informacije koje bi “otkrivanje negativno utjecalo na mogućnost odjela da obavlja svoje zakonske funkcije.”
Kako izvješćuje članak, prijedlog novog izuzeća za razvoj turizma daje ovlast povjereniku odjela da odluči što je osjetljivo, samo uz “potvrdan sporazum” od Odvjetničkog ureda. Informacija bi se mogla zadržati tajnom od svih u javnosti, uključujući zakonodavce, i nejasno je mogu li odbori Opće skupštine prisiliti otkrivanje informacija ako usvoje ovo izuzeće.
Članak navodi da su kratkoročni mogući rezultati ovog izuzeća smanjenje transparentnosti i vidljivosti u radu ureda za turizam. Mnogo novca odjela, osim financiranja centara za posjetitelje, odlazi na marketinške napore i dodjele potpora lokalnim vladinim agencijama i turističkim organizacijama. Ugovori s lokalnom vladom vjerojatno bi ostali javni kao lokalni vladini zapisi, ali ostali ugovori mogli bi biti teže pregledani.
Trenutno su dostupni dokumenti o rezultatima marketinških napora odjela otvoreni za javnost. Međutim, ako zakon prođe, takve informacije mogle bi biti smatrane osjetljivima od strane povjerenika kao konkurentske informacije. Prijenos komunikacija i internih izvješća koja objašnjavaju razloge financiranja određenih projekata mogao bi biti povjerljiv. Ovim izuzećem, vidljivost u radu ureda za turizam znatno bi se smanjila.
S obzirom na širinu predloženog izuzeća i na to kako se izuzeće ECD-a koristi za blokiranje zahtjeva za javne zapise o kontroverznim pitanjima, nije nerealno predvidjeti da bi mnoge odluke ureda za turizam o načinu trošenja novca, posebno rezultati (ili nedostatak rezultata), brzo postale nedostupne javnosti.
Ovo izuzeće, kao i izuzeće ECD-a, daje ovlast povjereniku odjela da odluči što je osjetljivo, samo uz “potvrdan sporazum” od Odvjetničkog ureda. Sa stavovima Odvjetničkog ureda o zaštiti javnih zapisa u prošlosti, nije sigurno hoće li ta institucija učinkovito zagovarati njihovo objavljivanje.