Uprkos nastojanjima da obnovi glavnu turističku industriju na Sjevernim Marianskim Otocima, teritoriju Sjedinjenih Američkih Država u Tihom oceanu, turizam se još uvijek bori da se vrati na razinu prije pandemije COVID-19. Iako se broj posjetitelja na otocima, posebice zbog povratka južnokorejskih turista, oporavio, broj gostiju u fiskalnoj 2023. godini bio je samo 46 posto u odnosu na razinu u fiskalnoj 2019. godini, prije pandemije, izvijestilo je turističko tijelo teritorija.
Slika situacije jasno je vidljiva u Garapanu, administrativnom i komercijalnom centru otoka Saipan, gdje su mnoge trgovine i restorani zatvoreni u glavnom turističkom kvartu.
Dok broj dolazaka iz Japana, nekada najvažnijeg tržišta za Sjeverne Marijanske Otoke, ostaje nizak zbog malog broja izravnih letova te snažne konkurencije drugih putničkih destinacija, teritorij se trudi privući japanske turiste, izjavili su njegovi dužnosnici.
Prema izvješćima lokalnih medija ranije ovog mjeseca, Hotel Association of the Northern Mariana Islands izvijestio je da je prosječna stopa zauzetosti jedanaest hotela članova u kolovozu iznosila 44,6 posto, što je pad od 16 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine. Podaci udruge pokazali su da je postotak u kolovozu ove godine bio samo polovina od 88,8 posto zabilježenog u istom mjesecu 2019. godine.
Iako su dolasci na Marianske Otoke općenito veći u ovoj fiskalnoj godini u odnosu na prethodnu, posljednja tri mjeseca bilježe pad prosječne zauzetosti i prosječnih cijena soba u usporedbi s 2023. godinom, izjavio je Dennis Seo, predsjednik udruge.
Grupa je razgovarala s guvernerom Sjevernih Marijanskih Otoka i triju južnokorejskih zrakoplovnih kompanija u vezi s njihovim brigama, uključujući smanjenje letova tijekom izvansezonskog razdoblja koje počinje ovog mjeseca.
Judy Torres, zamjenica izvršne direktorice Marianas Visitors Authority, istakla je važnost turizma u intervjuu za Kyodo News, naglasivši da je turizam jedina industrija na otocima i da je stoga izuzetno važan.
Broj turista oporavio se na više od 194.600 u fiskalnoj 2023. godini u odnosu na nešto više od 5.370 u fiskalnoj 2021. godini i oko 69.530 u fiskalnoj 2022. godini zahvaljujući povratku južnokorejskih turista, prema podacima MVA.
Tijekom posljednjeg desetljeća, Južna Koreja i Kina postale su najvažnija dva izvora posjetitelja na Sjevernim Marianskim Otocima, s mnogo izravnih letova koji spajaju te azijske zemlje i otok Saipan. Prema MVA-u, Kinezi su činili otprilike 40 posto dolazaka posjetitelja prije pandemije.
Turisti iz Kine imaju “veliku snagu potrošnje”, izjavio je Joshua Wise, potpredsjednik Trgovačke komore Saipanu, na ekonomskom forumu u svibnju. Oni često kupuju luksuzne proizvode, borave u skupim hotelima, obilno se goste u restoranima i sudjeluju u fakultativnim turama.
S druge strane, južnokorejsko tržište je “već zasićeno” i ima ograničen potencijal za daljni rast, prema Wiseu. Južnokorejci općenito troše manje, budući da 80 posto njih putuje s bračnim drugovima i djecom te se često odlučuju ostati i jesti u svojim hotelima.
Tijekom pandemije su kineske zrakoplovne kompanije prestale obavljati letove do Sjevernih Marijanskih Otoka i drugih dijelova Sjedinjenih Država. Čak i nakon što je Kina ukinula putne restrikcije 2023. godine, nisu obnovili letove do teritorija, osim onih iz Hong Konga, zbog zračnog spora s Sjedinjenim Državama.
U lipnju 2020. godine, Washington je naredio suspenziju većine letova kineskih putničkih zrakoplovnih tvrtki između Sjedinjenih Država i Kine, pozivajući se na raniju kinesku politiku zračnog prometa koja je ograničavala američke prijevoznike u potpunosti koristiti svoja prava u skladu s bilateralnim sporazumom o civilnom zračnom prijevozu.
Iako je američka vlada postupno povećavala kvotu za kineske prijevoznike od svibnja 2023. godine, i dalje je zadržala tjedni limit od 50 povratnih letova za kineske i američke prijevoznike, samo trećinu od preko 150 tjednih povratnih letova za svaku stranu koji su bili dopušteni u siječnju 2020. godine.
Predsjednica Senata Sjevernih Marijanskih Otoka, Edith DeLeon Guerrero, zatražila je izuzeće od tjednog ograničenja u pismu američkom ministru prometa Petu Buttigiegu u lipnju, tvrdeći da je ulazak kineskih posjetitelja važan kako bi se nadoknadili gubici prihoda.
Sjeverni Marijanski Otoci registrirali su samo 4,309 posjetitelja iz Kine u fiskalnoj 2023. godini, što je ekvivalentno 2.3 posto u usporedbi s razinom u fiskalnoj 2019. godini, zbog nedostatka izravnih letova, prema MVA-u.
G
Najčešća pitanja (FAQ) temeljena na glavnim temama i informacijama koje su prikazane u članku:
1. Kakvo je trenutno stanje turizma na Sjevernim Marijanskim Otocima?
Trenutno se turizam na Sjevernim Marijanskim Otocima bori da se vrati na razinu prije pandemije COVID-19. Broj posjetitelja još uvijek nije dostigao razinu prije pandemije, a mnoge trgovine i restorani su zatvoreni.
2. Koje tržište je nekada bilo najvažnije za Sjeverne Marijanske Otoke?
Nekada je tržište iz kojeg je dolazio najveći broj posjetitelja na Sjeverne Marijanske Otoke bilo japansko tržište.
3. Kako Marianske Otoke pokušavaju privući japanske turiste?
Teritorij se trudi privući japanske turiste putem različitih marketinških aktivnosti i promocija.
4. Koje su zemlje postale najvažniji izvori posjetitelja na Sjevernim Marijanskim Otocima posljednjeg desetljeća?
Južna Koreja i Kina postale su najvažnija dva izvora posjetitelja na Sjevernim Marijanskim Otocima.
5. Zašto su kineski posjetitelji prestali dolaziti na Marijanske Otoke tijekom pandemije?
Zrakoplovne kompanije iz Kine su prestale obavljati letove do Marijanskih Otoka i drugih dijelova Sjedinjenih Država tijekom pandemije.
6. Kakve posljedice je imao zračni spor između Kine i Sjedinjenih Država na turizam na Marijanskim Otocima?
Zračni spor između Kine i Sjedinjenih Država rezultirao je smanjenim brojem letova iz Kine do Marijanskih Otoka, što je dovelo do smanjenja broja kineskih posjetitelja.
7. Kako se turizam na Marijanskim Otocima oporavlja od pandemije?
Broj turista se postupno oporavlja na Marijanskim Otocima, s posebnim naglaskom na povratak južnokorejskih turista.
8. Kakav je utjecaj turizma na gospodarstvo Marijanskih Otoka?
Turizam je jedina industrija na Marijanskim Otocima i ima veliki utjecaj na gospodarstvo teritorija.
Ključni pojmovi i žargon:
– Turizam na Sjevernim Marijanskim Otocima: Glavna industrija na teritoriju koja privlači posjetitelje iz različitih zemalja.
– Zauzetost: Postotak popunjenosti hotela ili smještajnih objekata.
– Nizak broj dolazaka: Mali broj posjetitelja koji dolaze na Marijanske Otoke.
– Izravni letovi: Letovi koji putuju izravno iz jedne destinacije u drugu bez presjedanja.
– Posjetitelji iz Kine: Turisti koji dolaze iz Kine.
– Potrošnja: Novac koji turisti troše na različite proizvode i usluge tijekom putovanja.
– Kineske zrakoplovne kompanije: Zrakoplovne tvrtke smještene u Kini koje pružaju usluge prijevoza putnika zrakoplovima.
Povezani linkovi:
– Marianas Variety
– Marianas Visitors Authority
– Wikipedia stranica o Sjevernim Marijanskim Otokima