Prema službenim podacima, maloprodaja u Hong Kongu u prosincu je porasla 13. mjesec zaredom, dok se turizam nastavio oporavljati. Prodaja je porasla za 7,8% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine i iznosila je 36,3 milijarde hongkonških dolara (4,64 milijarde američkih dolara).
Rastući kućni prihodi i naporima vlade u promociji mega događaja trebali bi pružiti podršku maloprodajnim poslovanjima, izjavio je glasnogovornik vlade. Nadalje, očekuje se daljnji rast dolazaka turista uz oporavak kapaciteta za njihovo prihvaćanje.
Prilikom analize volumena maloprodaje, u prosincu je zabilježen rast od 4,8% u odnosu na prethodnu godinu. Usprkos nešto manjem rastu u odnosu na studeni, još uvijek je značajan napredak. Ukupni rast maloprodaje u 2023. godini iznosio je 16,2% u odnosu na prethodnu godinu, dok je volumen porastao za 13,8%.
Podaci Hong Kong Tourism Board-a pokazuju da je u prosincu broj dolazaka turista iznosio 3,93 milijuna, što je dovelo ukupan broj dolazaka tijekom cijele godine na 34 milijuna. Uspoređujući te brojke s onima iz 2022. i 2021. godine, možemo primijetiti veliki rast broja dolazaka kada je Kina bila pod strogim ograničenjima zbog pandemije COVID-a.
Posebno je zanimljiv porast prodaje nakita, satova, satova i vrijednih poklona u prosincu, koji su prije pandemije uglavnom kupovali kineski turisti. Ta prodaja je porasla za impresivnih 50,1% u odnosu na prethodnu godinu, nakon većeg skoka od 60,8% u studenom. Također, prodaja odjeće, obuće i pribora porasla je za 18,3% u odnosu na prethodnu godinu, nakon povećanja od 49,1% u studenom.
Unatoč svim pozitivnim trendovima u maloprodaji, treba napomenuti da se svjetska pandemija COVID-19 još uvijek može odraziti na brojke i dalje predstavlja izazov za hongkonško gospodarstvo. Ipak, dokazi oporavka turizma i rast maloprodaje pružaju nadu u bolju budućnost za Hong Kong.
Česta pitanja (FAQ) temeljena na glavnim temama i informacijama iz članka:
1. Koliko je porasla maloprodaja u Hong Kongu u prosincu i koliko je iznosila?
Maloprodaja u Hong Kongu je porasla za 7,8% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine i iznosila je 36,3 milijarde hongkonških dolara (4,64 milijarde američkih dolara).
2. Koje faktore očekuje se da će podržati maloprodajno poslovanje?
Rastući kućni prihodi i naporima vlade u promociji mega događaja trebali bi pružiti podršku maloprodajnim poslovanjima.
3. Kako je bilo kretanje dolazaka turista u Hong Kongu u prosincu i tijekom cijele godine?
U prosincu je broj dolazaka turista iznosio 3,93 milijuna, a tijekom cijele godine ukupan broj dolazaka je bio 34 milijuna.
4. Kako je pandemija COVID-a utjecala na brojke turizma i kako se situacija promijenila u 2023. godini?
Pandemija COVID-a je dovela do ograničenja putovanja i smanjenja broja dolazaka turista. U 2023. godini je zabilježen rast broja dolazaka turista u usporedbi s godinama 2022. i 2021.
5. Koji se sektori maloprodaje posebno ističu u porastu prodaje u prosincu?
Posebno se ističe porast prodaje nakita, satova i vrijednih poklona, koji je porastao za 50,1% u odnosu na prethodnu godinu. Također, prodaja odjeće, obuće i pribora je porasla za 18,3%.
Definicije ključnih pojmova iz članka:
– Maloprodaja: prodaja robe ili usluga izravno potrošačima za osobnu uporabu.
– Kućni prihodi: ukupni prihodi kućanstva iz svih izvora, uključujući plaće, davanja, dividende i sl.
– Mega događaji: veliki događaji koji privlače veliki broj ljudi, kao što su sportska natjecanja, koncerti ili međunarodni sajmovi.
– Oporavak kapaciteta: postupno povećanje mogućnosti smještaja i prihvata u turističkim objektima nakon krize ili poremećaja.
– Ograničenja putovanja: mjere i propisi koji ograničavaju putovanja između regija ili zemalja.
– Pandemija COVID-a: globalna epidemija bolesti uzrokovane koronavirusom (COVID-19), koja je prvi put identificirana u prosincu 2019.
Predloženi povezani linkovi:
– Discover Hong Kong
– Hong Kong Trade Development Council
– HKSAR Government