Gradsko vijeće Barcelone predstavilo je novi plan za upravljanje turizmom u gradu koji će stupiti na snagu ovog ljeta. Ukupno 16 lokacija koje su često pretrpane posjetiteljima bit će ciljane, uz ulaganje od 44 milijuna eura tijekom sljedećih četiri godine.
Taj novac bit će uložen u provedbu 33 mjere koje imaju za cilj jačanje nadzora, čišćenja, suživota u četvrtima i drugih aktivnosti kako bi se ublažile neugodnosti overturizma za lokalno stanovništvo.
Tri mjesta će biti prioritetna: Sagrada Familia, Park Güell i tržnica Boqueria na La Ramblu.
Gradsko vijeće čak namjerava ograničiti dolazak turista u određenim trenucima kako bi njihovo iskustvo bilo zadovoljavajuće.
U ostalim turističkim područjima obuhvaćenima planom su Passeig de Gràcia-Plaça Catalunya, četvrt Gòtic, La Rambla, Born, Barceloneta, Rambla del Poblenou, Front Litoral, Parc del Fòrum, Les Glòries, Turó de la Rovira, Sant Antoni market, Montjuïc-Poble Sec i Camp Nou.
Upravni plan će uzeti u obzir posebnosti svakog područja, istovremeno minimizirajući negativne efekte koje turistička aktivnost može imati na lokalno stanovništvo u određenim trenucima. Također, gradsko vijeće se nada da će se time osigurati da turizam “i dalje donosi bogatstvo i dinamiku” gradu.
Bit će stvorena Tehnička koordinacijska kancelarija za nadzor nad mjerama diljem grada. Također, plan predviđa stvaranje ureda za analizu utjecaja u proučenim područjima.
Broj civilnih agenata u Barceloni bit će povećan na 70 tijekom ljetne sezone, u usporedbi s 58 tijekom ostalog dijela godine. Bit će uspostavljen program podrške lokalnoj trgovini na 16 lokacija, turistički autobusni linije će biti preraspoređene u određenim trenucima, a operacije čišćenja i sigurnosti će biti ojačane.
Jedan od ciljeva je poticanje trgovine namijenjene stanovnicima i pružanje više zajedničkih, kvartovskih, kulturnih i obiteljskih aktivnosti na prostorima koji su tradicionalno okupirani turizmom. Zbog toga će se promovirati tradicionalna trgovina među turistima, a vršit će se i više inspekcija u trgovinama namijenjenim turistima.
Zamjenik gradonačelnika za ekonomsku promociju, Jordi Valls, objasnio je na konferenciji za novinare u srijedu da je oporavak turizma u europskim gradovima nakon pandemije bio brži od očekivanog.
Očekuje se da će katalonska prijestolnica ove godine oboriti rekorde u turizmu, što ne izaziva “radost” niti “tugu” kod Vallsa.
Umjesto toga, vijećnik vjeruje da će novi plan omogućiti vlastima da precizno prilagode administrativne mjere i usmjere resurse kako bi imali stvaran utjecaj na pretrpane prostore ili barem smanjili neugodnosti za lokalno stanovništvo.
Valls je priznao da grad “doseže granicu” u pogledu broja turista, ali je priznao da je vrlo teško zabraniti dolazak posjetitelja. Iz tog razloga, vlasti žele regulirati ponudu grada i umjesto “unapređivanja” brenda Barcelone, žele ga “obraniti”.
“Dodatak koji turizam donosi vrijedan je, ali nakon određene granice, više ne donosi”, dodao je, objašnjavajući da želi prije svega upravljati javnim prostorom jer upravo to može pomoći izgradnji grada za sve.
FAQ:
1. Koje su glavne mjere koje će Gradsko vijeće Barcelone poduzeti u vezi s upravljanjem turizmom?
Gradsko vijeće Barcelone planira uložiti 44 milijuna eura u provedbu 33 mjere koje imaju za cilj jačanje nadzora, čišćenja, suživota u četvrtima i drugih aktivnosti kako bi se ublažile neugodnosti overturizma za lokalno stanovništvo.
2. Koji su prioritetni ciljevi plana?
Tri prioritetne lokacije su Sagrada Familia, Park Güell i tržnica Boqueria na La Ramblu. Gradsko vijeće namjerava ograničiti dolazak turista u određenim trenucima kako bi njihovo iskustvo bilo zadovoljavajuće.
3. Koja su druga turistička područja obuhvaćena planom?
Ostala turistička područja obuhvaćena planom su Passeig de Gràcia-Plaça Catalunya, četvrt Gòtic, La Rambla, Born, Barceloneta, Rambla del Poblenou, Front Litoral, Parc del Fòrum, Les Glòries, Turó de la Rovira, Sant Antoni market, Montjuïc-Poble Sec i Camp Nou.
4. Kako će se provoditi nadzor mjera?
Bit će stvorena Tehnička koordinacijska kancelarija za nadzor nad mjerama diljem grada, a plan predviđa i stvaranje ureda za analizu utjecaja u proučenim područjima.
5. Kako će se podržati lokalna trgovina?
Bit će uspostavljen program podrške lokalnoj trgovini na 16 lokacija, a vršit će se više inspekcija u trgovinama namijenjenim turistima.
6. Što je cilj plana i kako će se to postići?
Cilj plana je precizno prilagoditi administrativne mjere i usmjeriti resurse kako bi se imao stvaran utjecaj na pretrpane prostore ili barem smanjile neugodnosti za lokalno stanovništvo. Vlasti žele oblikovati ponudu grada kako bi ga obranile od negativnih učinaka turizma.
Jargon:
1. Overturizam – Prekomjerno turističko opterećenje jednog područja koje negativno utječe na lokalno stanovništvo.
Suggested related links:
– Grad Barcelona
– Top tourist attractions in Spain
– Barcelona.com