Priprema se otvaranje grčkog turizma za nove tržište nakon rekordnih prihoda i dolazaka u 2023. godini

Grčka Nacionalna Turistička Organizacija (EOT) radi na novim partnerstvima s turističkim operatorima i međunarodnim aviokompanijama kako bi postigla novi rekord u broju posjetitelja i prihodima u 2024. godini, izjavio je jučer generalni sekretar EOT-a, Dimitris Fragakis.

Jedan od važnih koraka bit će povećanje letova Air China-e između Kine i Grčke, o čemu se trenutno pregovara između grčkih institucija i kompanije. Uz to, direktni letovi između Šangaja i Grčke također će započeti u travnju. Kina je bila dugotrajno zatvorena, pa se sada oblikuje program promocije grčkog turizma u toj zemlji.

Gospodin Fragakis se dotaknuo i otvaranja prema Indiji i arapskim zemljama, čiji je udio na grčkom tržištu “neopravdano nizak”, kao i prema Koreji, Australiji i Latinskoj Americi. Naravno, ključni tržišta za grčki turizam ostaju tradicionalna tržišta Europe i Sjedinjenih Američkih Država.

Ove godine, EOT planira program promocije u inozemstvu temeljen na dva stupa: izravna promocija u medijima i međunarodnim platformama tržišta te ciljani program oglašavanja na američkom i europskom tržištu.

Ukupni proračun za 2024. godinu iznosi 9.4 milijuna eura za promociju i su-oglašavanje s strategijskim turističkim operatorima, aviokompanijama koje imaju značajan letni projekt do gradova ili regionalnih destinacija, i trećim stranama čija je djelatnost povezana s turizmom te pružaju turističke proizvode ili usluge u Grčkoj.

Međutim, ključna oklada donositelja odluka je kako će se prihodi rasporediti među trenutno tri regije koje generiraju većinu prihoda – gotovo 21 milijardu eura – od turizma.

Na temelju podataka o dolazakima turista u 2022. godini, Južni Egejski otoci s 4.7 milijardi eura zauzimaju prvo mjesto među 13 regija, čineći 27% ukupnih turističkih prihoda.

S druge strane, regija s najmanjim turističkim prihodima u cijeloj zemlji je Zapadna Makedonija, s samo 49 milijuna eura. Istovremeno, regija Epir zabilježuje najnižu prosječnu potrošnju po posjeti, s 240 eura, što ističe razvojni potencijal turizma u tim regijama.

Promjena prema kvalitetnom turizmu čini se neizbježnom, budući da Grčka “će morati prestati brojati samo broj posjetitelja” ako želi promijeniti smjer.

U tom kontekstu, hotelijeri su usuglašeni u izboru između kvantitete i kvalitete, kako je izjavio predsjednik Hrvatske Privredne Komore, Alexandros Vassilikos. Međutim, pokazatelji pred-rezervacija pokazuju da se promjena u ponašanju putnika ovdje zadržava, što ukazuje na to da “je možda podcijenjen potrošački nagon putovanja i veći dio raspoloživog dohotka usmjeren na putovanja”, naglasio je.

Promjena generacije hotelijera također predstavlja izazov za hotelijerstvo, koji su sada pozvani donositi odluke u drugačijem hotelskom modelu.

Novi model uključuje, između ostalog, ulazak međunarodnih brendova u zemlju, čija je penetracija još uvijek na niskim razinama. Ove su teme koje će se raspravljati na predstojećem 7. međunarodnom forumu za gostinstvo koji se održava u sklopu izložbe HORECA.

Značajno za oporavak grčkog turizma je i organizacija međunarodnog foruma o ljetovalištima i rezidencijalnom gostoprimstvu u Ateni nakon tri godine.

Konferenciju, koja se zadnji put održala u Portugalu, podržavaju Enterprise Greece, EOT i Hrvatska Privredna Komora, dok će Grčka biti domaćin događaja u sljedeće tri godine.

Česta Pitanja (FAQ) na temelju glavnih tema i informacija iznesenih u članku:

1. Što je Grčka Nacionalna Turistička Organizacija (EOT)?
Grčka Nacionalna Turistička Organizacija (EOT) je organizacija koja radi na promociji turizma u Grčkoj i potiče suradnju s turističkim operatorima i aviokompanijama.

2. Kako EOT planira postići rekordni broj posjetitelja i prihoda u 2024. godini?
EOT planira uspostaviti nova partnerstva s turističkim operatorima i međunarodnim aviokompanijama kako bi privukao veći broj turista u Grčku.

3. Koje su ključne zemlje s kojima Grčka planira uspostaviti veze?
Grčka planira povećati letove s Air China-es između Kine i Grčke, kao i otvoriti nove letove između Šangaja i Grčke. Također se promovira grčki turizam u Indiji, arapskim zemljama, Koreji, Australiji i Latinskoj Americi.

4. Koji su ključni planovi za promociju grčkog turizma u inozemstvu?
EOT ima plan promocije u inozemstvu temeljen na medijima, međunarodnim platformama tržišta te ciljanim oglašavanjem na američkom i europskom tržištu.

5. Kakav je proračun za promociju u 2024. godini?
Ukupni proračun za 2024. godinu iznosi 9.4 milijuna eura.

6. Koje su regije u Grčkoj najvažnije za turističke prihode?
Prema podacima za 2022. godinu, Južni Egejski otoci su najvažnija regija za turističke prihode, dok je Zapadna Makedonija regija s najmanjim prihodima.

7. Kako se Grčka planira prilagoditi kvalitetnom turizmu?
Grčka planira fokusirati se na kvalitetu turizma umjesto samo na broj posjetitelja.

8. Kako se hotelijerstvo mijenja u Grčkoj?
Hotelijerstvo se suočava s izazovima vezanim uz ulazak međunarodnih brendova u zemlju i promjenu hotelskog modela.

Ključni pojmovi i izrazi:

– Grčka Nacionalna Turistička Organizacija (EOT) – nacionalna organizacija koja promovira turizam u Grčkoj.
– turistički operatori – tvrtke koje organiziraju putovanja i aranžmane za turiste.
– aviokompanije – zrakoplovne kompanije koje pružaju zračni prijevoz putnika.
– Južni Egejski otoci – jedna od regija u Grčkoj koja generira visoke prihode od turizma.
– Zapadna Makedonija – regija u Grčkoj s manjim turističkim prihodima.
– kvantiteta i kvaliteta – izbor između privlačenja velikog broja turista ili fokusiranja na visoku kvalitetu usluga.
– međunarodni brendovi – poznate hotelske ili turističke marke iz drugih zemalja.

Preporučeni srodni linkovi:
Posjetite Grčku
Enterprise Greece
Hrvatska Privredna Komora