Indijska turistička promocija u ozbiljnoj opasnosti nakon drastičnih rezova u proračunu

Indijski savezni proračun za financijsku godinu 2024-2025 izazvao je različite reakcije u turističkom sektoru – dobro (potpora domaćem turizmu), loše (nedostatak jasnih smjernica o putničkim taksama, rezovi od 60% u proračunu za program regionalne povezanosti) i ružno (smanjenje proračuna za promociju u inozemstvu od čak 97%).

I dok proračun donosi mjere za jačanje infrastrukture i sadržaja na turističkim odredištima, dramatično smanjenje sredstava za promociju izaziva zabrinutost među dionicima industrije i dovodi u pitanje posvećenost vlade dolaznom turizmu.

Industriji je također bila važna jasna interpretacija problema putničkih taksi u proračunu, ali takvih smjernica nije bilo.

Kao što je Himanshu Dwivedi, direktor tvrtke Monkfoot Travels, rekao: “30 milijuna INR za promociju turizma u inozemstvu je šala, a tu šalu platit ćemo mi”.

“Neka druga turistička odredišta značajno su povećala svoje aktivnosti promocije u inozemstvu kako bi revitalizirala svoje turističke sektore”, dodao je Dwivedi.

Vladine mjere, kao što je zatvaranje nekoliko turističkih ureda u Indiji diljem svijeta, ukidanje poticaja za izvoz usluga iz Indije (SEIS) i nezainteresiranost za međunarodne sajmove i predstavljanja, samo su dodatno pogoršale probleme industrije. Nedostatak fokusa na digitalnu promociju dodatno otežava izazove s kojima se suočava turistički sektor u privlačenju međunarodnih posjetitelja.

Dwivedi je također izrazio razočaranje zbog nedostatka kritika proračuna u industriji. Rekao je da je industriji potrebno otvoreno izraziti zabrinutosti bez diplomatskih ograničenja.

Himmat Anand, osnivač tvrtke A Dog’s Story, nije iznenađen: “Turizam nikad nije bio prioritet nijedne vlade. Dok se priznaje doprinos ovog sektora, dobivamo samo prazna obećanja kada zatražimo podršku”, rekao je Anand.

Rajeev Kohli, suizvršni direktor tvrtke Creative Travel, podijelio je Anandovo mišljenje: “Koja promocija u inozemstvu? Ne možete smanjiti ništa kada je početni budžet nula”, rekao je Kohli.

S obzirom na to da je marketinški proračun smanjen na 30 milijuna INR, Dipak Deva, izvršni direktor tvrtke Travel Corporation of India, najveće indijske tvrtke za pružanje turističkih usluga, izjavio je da nije siguran kako će Indija moći učinkovito promovirati sebe na svjetskoj pozornici.

Anand je istaknuo ovisnost o izjavama premijera Modija o prioritetima u turizmu, ističući nedavne primjere u kojima se fokus vlade mijenjao na temelju premijerovih izjava.

“Nakon što je premijer rekao da bi se vjenčanja trebala održavati u Indiji, a ne izvan nje, Ministarstvo turizma odmah je pokrenulo kampanju za promicanje vjenčanja u zemlji. Kada je premijer posjetio Lakshadweep na dan, ovo odredište postalo je najatraktivnije, a proračun je dobio dodatna sredstva za razvoj otoka. Kako jedna zemlja može razviti turizam na ovakav način?” rekao je on.

U fokusu će ostati domaći turizam, što je složeno mišljenje među dionicima industrije. U budućnosti će se jasno fokusirati na religijski turizam, što će pomoći poticanju domaćeg turizma, rekao je Anand.

Tijekom objavljivanja proračuna, ministrica financija Nirmala Sitharaman naglasila je potencijal duhovnog i religijskog turizma za lokalne poduzetnike.

Sitharaman je također najavila okvir za ocjenjivanje ikoničnih turističkih odredišta temeljen na kvaliteti pruženih sadržaja. Rekla je da će države dobiti dugoročne kamatne kredite za razvoj tih odredišta.

Također postoji obnovljeni fokus na povezivanju luka i razvoju infrastrukture na otocima, pri čemu je Lakshadweep posebno spomenut u govoru ministra financija.

Iako je Sitharaman osigurala da će “rekonstrukcija postojećih zračnih luka i izgradnja novih nastaviti brzo”, značajno je smanjeno i proračunsko izdvajanje za program regionalne povezanosti UDAN (Ude Desh Ka Aam Nagrik). Ovaj program je namijenjen financiranju revitalizacije neiskorištenih i nedovoljno korištenih zračnih luka uglavnom smještenih u gradovima drugog i trećeg reda.

Indijsko tržište zračnih putovanja, jedno od najbrže rastućih globalno, bilježi otprilike 152 milijuna domaćih putnika u 2023. godini, prema podacima objavljenim od strane indijskog regulatora civilnog zrakoplovstva.

FAQ sekcija:

1. Kako je indijski savezni proračun za financijsku godinu 2024-2025 utjecao na turistički sektor?
– Indijski savezni proračun za financijsku godinu 2024-2025 izazvao je različite reakcije u turističkom sektoru. Neke su reakcije dobre, kao podrška domaćem turizmu. Međutim, postoje i loše strane proračuna, kao što su nedostatak jasnih smjernica o putničkim taksama i rezovi od 60% u proračunu za program regionalne povezanosti. Najružniji dio proračuna je smanjenje proračuna za promociju u inozemstvu od čak 97%.

2. Kakve mjere su donesene u proračunu za turizam?
– Proračun donosi mjere za jačanje infrastrukture i sadržaja na turističkim odredištima. Međutim, dramatično smanjenje sredstava za promociju zabrinulo je dionike industrije i dovelo u pitanje posvećenost vlade dolaznom turizmu.

3. Kako industrija reagira na nedostatak smjernica o putničkim taksama?
– Industriji je bila važna jasna interpretacija problema putničkih taksi u proračunu, ali takvih smjernica nije bilo. Ovo je izazvalo dodatnu zabrinutost među dionicima industrije.

4. Kako je smanjenje proračuna za promociju u inozemstvu utjecalo na turizam?
– Smanjenje proračuna za promociju u inozemstvu od čak 97% izazvalo je zabrinutost među dionicima industrije. Neka druga turistička odredišta su značajno povećala svoje aktivnosti promocije u inozemstvu kako bi revitalizirala svoje turističke sektore.

5. Koje su mjere vlade dodatno pogoršale probleme industrije?
– Vladine mjere kao što su zatvaranje turističkih ureda u Indiji diljem svijeta, ukidanje poticaja za izvoz usluga iz Indije (SEIS) i nezainteresiranost za međunarodne sajmove i predstavljanja dodatno su pogoršale probleme industrije.

6. Koje su posljedice nedostatka fokusa na digitalnu promociju?
– Nedostatak fokusa na digitalnu promociju otežava izazove s kojima se suočava turistički sektor u privlačenju međunarodnih posjetitelja.

7. Što su izjavili stručnjaci iz industrije o indijskom saveznom proračunu?
– Stručnjaci iz industrije izrazili su razočaranje zbog nedostatka kritika proračuna u industriji. Istaknuli su da je industriji potrebno otvoreno izražavanje zabrinutosti bez diplomatskih ograničenja. Također su istaknuli da turizam nikada nije bio prioritet nijedne vlade i da se dobivaju samo prazna obećanja kada se traži podrška.

8. Koji će aspekti turizma biti u fokusu u budućnosti?
– U budućnosti će se jasno fokusirati na domaći turizam, posebno na religijski turizam. Nadaju se da će to pomoći u poticanju domaćeg turizma.

9. Koje su mjere najavljene u proračunu za razvoj turističkih odredišta?
– Ministrica financija Nirmala Sitharaman najavila je ocjenjivanje ikoničnih turističkih odredišta temeljeno na kvaliteti pruženih sadržaja. Države će dobiti dugoročne kamatne kredite za razvoj tih odredišta. Također postoji obnovljeni fokus na povezivanju luka i razvoju infrastrukture na otocima.

10. Koliko domaćih putnika se očekuje u indijskom zračnom putovanju do 2023. godine?
– Prema podacima indijskog regulatora civilnog zrakoplovstva, očekuje se oko 152 milijuna domaćih putnika u indijskom zračnom putovanju do 2023. godine.

Napomena: Svi linkovi su izbrisani, jer nisu navdeni validni URL-ovi.