Inovativne strategije europskih destinacija protiv prekomjernog turizma

Nova godina donosi nove strategije za suzbijanje prekomjernog turizma u nekim od najposjećenijih europskih destinacija. Umjesto financijskih rješenja poput turističkih poreza, gradovi poput Amsterdama, Pariza, Venecije, Atene i Lisabona odlučili su se za inovativan pristup.

Amsterdam je povećao turistički porez na 12,5% cijene smještaja, što je najveći postotak u Europi. Osim toga, zabranjene su ulazak u centar grada autobusima težim od 7,5 tona, a povećana je i pristojba za putnike kruzera. Također su zabranjene nove kuće za odmor unutar određenih dijelova Amsterdama kako bi se riješio problem stanovanja.

Pariz je odlučio povećati turistički porez za 200% kako bi financirao unaprjeđenje javnog prijevoza. Umjesto ograničenja, Francuska planira usmjeriti pažnju na manje poznate destinacije i turističke rute kako bi smanjila prekomjernu posjećenost popularnih lokacija poput Pariza. Vlada Francuske planira angažirati influencere na društvenim mrežama kako bi promovirali ove destinacije.

Venecija se također suočava s prekomjernim turizmom, pa je uvela pristojbu za dnevne posjetitelje koji ne odsjedaju u gradu. Također su ograničene grupe turista i zabranjeni su zvučnici koji ometaju mir. Grad će testirati nove mjere u svibnju, lipnju i srpnju 2024. godine kako bi implementirao promjene u 2025.

Atena se pridružila brojnim drugim europskim destinacijama koje su uvele ograničenje broja posjetitelja. Muzej Akropolisa ograničit će broj dnevnih posjetitelja na 20.000, a cilj je očuvanje kvalitete iskustva za posjetitelje.

Lisabon je uveo turističku pristojbu za putnike kruzera te će koristiti prikupljeni novac za očuvanje okoliša i čišćenje grada. Grad razmatra i daljnje mjere za nepridržavanje pravila od strane kompanija koje upravljaju kruzerima.

Ove inovativne strategije predstavljaju drugačiji pristup rješavanju prekomjernog turizma i naglašavaju važnost očuvanja kulturne baštine, zaštite okoliša i kvalitete života stanovnika. Iako će putnici možda osjetiti određene promjene i veće troškove, dugoročno će ove mjere pomoći u očuvanju ljepote i autentičnosti ovih destinacija.

Često postavljana pitanja (FAQ) o suzbijanju prekomjernog turizma u europskim destinacijama

Pitanje 1: Koje strategije su primijenjene za suzbijanje prekomjernog turizma u nekim europskim destinacijama?
Odgovor: U nekim europskim destinacijama, kao što su Amsterdam, Pariz, Venecija, Atena i Lisabon, primijenjene su inovativne strategije kao odgovor na prekomjerni turizam umjesto tradicionalnih rješenja poput turističkih poreza. Te strategije uključuju povećanje turističkog poreza, zabranu prometa određenim vozilima, ograničenje broja posjetitelja, uvođenje pristojbi za dnevne posjetitelje i angažiranje influencera na društvenim mrežama za promociju manje poznatih destinacija.

Pitanje 2: Koje su konkretne mjere poduzete u Amsterdamu kako bi se riješio prekomjerni turizam?
Odgovor: U Amsterdamu su poduzete neke ključne mjere. Turistički porez na smještaj povećan je na 12,5% cijene smještaja, što je najveći postotak u Europi. Također su zabranjeni autobusi teži od 7,5 tona u centru grada, povećana je pristojba za putnike kruzera, a zabranjena je izgradnja novih kuća za odmor u određenim dijelovima grada.

Pitanje 3: Kakve mjere je poduzeo Pariz kako bi se smanjila prekomjerna posjećenost?
Odgovor: Pariz je povećao turistički porez za 200% kako bi financirao unaprjeđenje javnog prijevoza. Umjesto ograničenja, Francuska planira usmjeriti pažnju na manje poznate destinacije i turističke rute kako bi smanjila prekomjernu posjećenost popularnih lokacija poput Pariza. Vlada Francuske također planira angažirati influencere na društvenim mrežama kako bi promovirali ove destinacije.

Pitanje 4: Kako Venecija rješava problem prekomjernog turizma?
Odgovor: Venecija je uvela pristojbu za dnevne posjetitelje koji ne odsjedaju u gradu. Također su ograničene grupe turista i zabranjeni su zvučnici koji ometaju mir. Grad će testirati nove mjere u svibnju, lipnju i srpnju 2024. godine kako bi implementirao promjene u 2025.

Pitanje 5: Koja je mjera poduzeta u Ateni radi smanjenja prekomjerne posjećenosti?
Odgovor: Atena je ograničila broj dnevnih posjetitelja Muzeja Akropolisa na 20.000 kako bi očuvala kvalitetu iskustva za posjetitelje.

Pitanje 6: Koje mjere su poduzete u Lisabonu kako bi se suzbio prekomjerni turizam?
Odgovor: Lisabon je uveo turističku pristojbu za putnike kruzera i koristit će prikupljeni novac za očuvanje okoliša i čišćenje grada. Grad također razmatra daljnje mjere za nepridržavanje pravila od strane kompanija koje upravljaju kruzerima.

Dodatne informacije o suzbijanju prekomjernog turizma i očuvanju destinacija možete pronaći na sljedećem linku: Link na istraživanje o prekomjernom turizmu.

ByJoe Roshkovsky

Joe Roshkovsky je iskusni pisac o tehnologiji i fintechu s strašću za istraživanjem preseka inovacija i financija. Ima magistarsku diplomu iz upravljanja tehnologijom sa Univerziteta Quincy, gdje je razvio duboko razumijevanje novih tehnoloških trendova i njihovih posljedica za financijski sektor. Joe je proveo više od desetljeća u tehnološkoj industriji, radeći u Viacomu, gdje je doprinio projektima koji su integrirali napredna tehnološka rješenja u financijske usluge. Njegovi uvidi i analize su objavljivani u raznim uglednim publikacijama, čineći ga pouzdanim glasom u fintech zajednici. Joe nastavlja unapređivati rasprave o transformativnom uticaju tehnologije na financije, prosvjećujući čitatelje o tome kako ti razvojni procesi oblikuju našu ekonomiju.