Povišena pozitivna reakcija prema turizmu u regiji Glacier Country u Montani

Prema izvješću Instituta za istraživanje turizma i rekreacije (ITRR) Sveučilišta u Montani, postotak Montanaca koji se slažu da koristi od turizma nadmašuju negativne utjecaje neznatno se oporavio nakon dvadeset godina rekorda u 2022. Stanovnici turističke regije Glacier Country u Montani, koja obuhvaća osam zapadnih okruga države, povećali su svoje pozitivno mišljenje za 8% u usporedbi s 2022. godinom.

Izvješće “Montana Residents: Attitudes Towards Tourism 2023” je najnovije istraživanje koje prati skup stalnih pitanja postavljanih Montancima u posljednjih 30 godina o njihovom stavu prema turizmu. 69% ispitanika u istraživanju iz 2023. godine se složilo da koristi od turizma nadmašuju negativne utjecaje, što predstavlja povećanje od 4% u odnosu na 2022. godinu. Međutim, ovo je tek treći put da manje od 70% Montanaca izražava pozitivan stav prema posjetiteljima iz drugih država. Najniže zabilježeno pozitivno mišljenje (52%) bilo je 2001. godine, što su istraživači pripisali posljedicama terorističkih napada 11. rujna 2001. godine.

Samo 13% ispitanika se nije složilo sa tvrdnjom o nadmašivanju koristi od turizma nad negativnim utjecajima, što predstavlja smanjenje od 4% u odnosu na 2022. godinu.

Reakcija regije Glacier Country signalizira povećanje od 8% u odnosu na prošlu godinu, kada su odgovori stanovnika bili najniži zabilježeni rekord, iako regija i dalje nastavlja svoju višegodišnju nizak pozitivan stav prema turizmu u državi. Porast dolaska posjetitelja izvan države u regiju nakon pandemije COVID-19 pridonio je sve negativnijem stavu prema turizmu u usporedbi s drugim regijama u Montani.

Melissa Weddell, direktorica ITRR-a, izjavila je da je teško izvući izravne zaključke iz regionalnih odgovora, jer obuhvaćaju različite segmente države.

“Konkretno u regiji Glacier Country, turizam varira u okruzima i zajednicama, tako da za jedno područje predstavlja gospodarsku priliku, dok je za drugo područje gospodarski izazov”, napisala je u e-mailu za Beacon.

Glacier Country Regional Tourism Commission je neprofitna organizacija koja surađuje s zajednicama na zapadnoj Montani radi “dobrodošlice posjetiteljima i podrške preživljavanju uz zaštitu kvalitete života, izvanrednih prirodnih resursa i kulturne baštine”. Godine 2021. vođe poslovnog svijeta i dionici zajednice u Flathead Valley sastali su se s predstavnicima Glacier Country Tourism kako bi raspravljali o suzbijanju tradicionalnih kampanja za promociju odredišta, a umjesto toga prešli na održivi pristup koji uključuje obrazovanje i suradnju. Godine 2022. Glacier Country Tourism je pokrenuo svoju “Destination Stewardship Strategy”, dugoročno partnersko partnerstvo između turizma i sektora zajednice regije, usmjereno na rješavanje prenatrpanosti i utjecaja posjetitelja na način života stanovnika.

“Mi jeista misljenja da je mišljenje stanovnika vrlo važno”, rekao je predsjednik Glacier Country Tourisma Racene Friede. “Iskreno, to je jedan od razloga zašto mijenjamo smjer našeg marketinga. Ne možemo se samo baviti destinacijskim marketingom ili vođenjem destinacije, moramo pronaći ravnotežu. Nadamo se da će se mišljenje stanovnika nastaviti povećavati kako pronalazimo tu ravnotežu.”

Friede se složio s opisom Weddell da neke zajednice imaju veću želju za turizmom u svojoj regiji od drugih. Tijekom godišnjih sesija slušanja zajednice, Friede je rekao da osoblje često čuje da stanovnici Glacier County žele više turizma i više poslovanja u svojim zajednicama, za razliku od stanovnika obližnjeg Flathead County koji često žele manje posjetitelja.

Osoblje Glacier Country Tourisma trenutno provodi niz sastanaka angažmana s javnošću. Sastanci će se održati u Columbia Fallsu 8. svibnja, Cut Banku 9. svibnja i St. Regis 30. svibnja.

“To je kontinuirani dijalog, ali pomaže nam biti puno kreativniji i pažljiviji u našem radu i kako to uključuje svaku pojedinačnu zajednicu s kojom surađujemo. Angažman zajednice na hiperlokalnoj razini je izuzetno važan”, rekao je Friede. “Na kraju, ne želimo da se naše zajednice mijenjaju. I mi ovdje živimo, želimo ponos zajednice, a kada ljudi nisu ljubazni ili ih ne dočekujemo, to utječe na stanovnike i posjetitelje.”

Istraživanje ITRR-a iz 2023. godine pokazuje da, dok se stanja u državi postupno poboljšavaju kada je riječ o pozitivnom mišljenju o koristima turizma, broj Montanaca koji vide ekonomske koristi za svoje zajednice od promocije turizma doseže najnižu razinu prema izvješću. Širom države, gotovo 75% ispitanika se složilo ili se odlučno složilo s tom izjavom, prvi put da je anketa zabilježila odgovor ispod 80%.

Pretrpani stavovi

Prema najnovijem istraživanju, broj Montanaca koji vjeruju da je država postala pretrpana turistima i dalje opada, s 41% koji se slažu, najniži broj od pre-pandemijskih istraživanja. Slično, broj ispitanika na državnoj razini koji osjećaju da njihova lokalna zajednica postaje pretrpana turistima također je smanjen u odnosu na prošlu godinu, pri čemu se složilo samo 46% ispitanika.

U regiji Glacier Country, stavovi su negativniji, pri čemu se 68% stanovnika slaže da je njihova zajednica, posebno u ljetnoj turističkoj sezoni, pretrpana, a 51% tvrdi da je država općenito pretrpana turistima.

Istraživači posebno ističu regije Glacier Country i Yellowstone Country

Najčešća pitanja temeljena na glavnim temama i informacijama iz članka:

1. Kakvo je mišljenje stanovnika Montane o turizmu?
– Prema istraživanju iz 2023. godine, 69% ispitanika se složilo da koristi od turizma nadmašuju negativne utjecaje.

2. Je li ovo povećanje ili smanjenje u usporedbi s prethodnom godinom?
– To predstavlja povećanje od 4% u odnosu na 2022. godinu.

3. Koje su regije Montane pokazale veće pozitivno mišljenje prema turizmu?
– Regija Glacier Country povećala je svoje pozitivno mišljenje za 8% u usporedbi s 2022. godinom.

4. Koji je razlog najnižeg pozitivnog mišljenja prema turizmu u prošlosti?
– Godine 2001. je zabilježeno najniže pozitivno mišljenje (52%), koje je bilo posljedica terorističkih napada 11. rujna 2001. godine.

5. Koliko posto ispitanika se ne slaže sa tvrdnjom o nadmašivanju koristi od turizma nad negativnim utjecajima?
– Samo 13% ispitanika se nije složilo s tom tvrdnjom.

Definicije ključnih pojmova i žargona:

– ITRR (Institut za istraživanje turizma i rekreacije): Institucija Sveučilišta u Montani koja provodi istraživanja o turizmu i rekreaciji.
– Glacier Country: Turistička regija u Montani koja obuhvaća osam zapadnih okruga države.
– Stalna pitanja: Pitanja koja su postavljena ispitanicima tijekom dugog vremenskog razdoblja kako bi se pratili njihovi stavovi i mišljenja tijekom vremena.
– Pandemija COVID-19: Globalna pandemija uzrokovana virusom COVID-19, koja je imala velik utjecaj na turizam i putovanja diljem svijeta.
– Pretrpanost: Stanje kada turistička destinacija ima previše posjetitelja ili turista, što može negativno utjecati na kvalitet života stanovnika.

Sugestije za povezane linkove na glavnoj domeni:

1. ITRR – Sveučilište u Montani, Institut za istraživanje turizma i rekreacije.
2. Glacier Country – Službena stranica Turističke regije Glacier Country u Montani.
3. Flathead Valley – Službena stranica gospodarstvenog razvoja Flathead Valleya, regije u Montani.
4. Montana Travel – Službena stranica za putovanja i turizam u Montani.